언론 사건

Trump regime organ X White House reporter asks first question, revealing collusion between power and media in management deterioration

김종찬안보 2025. 4. 8. 12:45
728x90

Trump regime organ X White House reporter asks first question, revealing collusion between power and media in management deterioration

Social media X, which became the Trump regime organ, officially registered as a White House reporter and took the first question, revealing collusion between power and media in overcoming management deterioration.
The New York Times reported on the 7th that John Stoll, news director of X, who took the new media-only seat among the reporters packed into the White House press conference room last week on the 3rd, was selected as the first questioner as a reporter.
On that day, White House press secretary Caroline Leavitt praised X, saying, "As you all know — you are all at X — it is home to hundreds of millions of users, a large independent journalist and news organization that transcends the region and political spectrum," and the spokesperson instructed Mr. Stoll of X to ask the first question.
In his first appearance at the White House, Stoll, head of X, asked the reporter about "confidence in this administration's ability to confront Vladimir Putin head-on" as his first question.

He said of his presence as an official reporter in the White House press room before the questioning, “It is a testament not only to the openness of the White House but also to innovation.”
The New York Times said, “X’s positioning as a strong government spokesman has helped strengthen the platform and expand its operations despite the company’s continued difficulties,” adding, “X has been busy in recent months meeting its sales and advertising goals and is facing regulatory scrutiny overseas, including in Europe. On March 28, Musk announced that he was selling X to his artificial intelligence startup, xAI, to combine the struggling and struggling company with the fast-growing one.”

Under Trump, the White House press room was completely filled with podcasters, influencers, and creators of “news-related content,” calling them “news reporters.”
Amid the worsening business, Musk created a new position of news chief to oversee X’s partnerships with media companies that advertise or share their work on the platform, and in January he hired Stoll, a former Wall Street Journal editor, and registered him as a White House reporter. The White House’s decision to give X a position of power and visibility alongside the media reflects the growing privilege social media companies have enjoyed under the Trump administration as Musk has become omnipresent.
In South Korea, this would be equivalent to the heads of Naver and Daum’s news platforms registering as presidential reporters, while Naver and Daum’s news editors are seeking to shift to a more pro-government system.
X’s privileged Trumpian press outlets stemmed from Musk’s “monopolization and speed” strategy shortly after the presidential election, when he provided his 219 million-plus followers with real-time updates on the Department of Government Efficiency and federal cost-cutting goals, and established X as the fastest source of government information.
The Times reported in February that at least a dozen federal agencies, including the IRS and the Defense Department, had set up new X accounts focused on Musk’s DOGE (Department of Government Efficiency) to get “government restructuring” information on federal waste and fraud.
Musk’s monopoly has led users to increasingly flock to X sites to get Musk’s ear.
The White House’s offer of press privileges is a classic “financial exchange for power and information,” fueling bankers and advertisers’ support for X.
“X’s heightened visibility under the Trump administration has had a notable halo effect, with bankers selling billions of dollars of the company’s unpaid debt in recent weeks on investor optimism about a Musk-Trump partnership, and major advertisers like Amazon and Apple have returned,” the Times reported in an internal X email.
It’s unclear how long X’s new momentum will last, or how much of it is a direct result of Musk’s closeness to Trump, but its recent success is notable after years of business slump.
Since acquiring X for $44 billion in late 2022, Musk has laid off more than 80% of its staff and removed content moderation rules that restricted hate speech. Some advertisers have shied away from X, fearing that their brands will appear next to offensive content.
In December last year, just before the U.S. presidential election, Fidelity, which Musk had invested in to acquire X, was worth $12 billion.
In February, after Musk “officially supported far-right parties in Europe” under Trump, X’s bankers were finally able to sell billions of dollars in debt to investors.
The Times questioned the abrupt turnaround in the bond sales, saying, “Just a few months ago, investors were negotiating to buy the bonds at a 10% to 20% loss to the banks.”
Jo-Ellen Pozner, an associate professor of business administration at Santa Clara University’s Libby School of Business, told the Times, “Some companies may be nervous about appearing to be disengaged from the administration because they are not involved with X.”
Despite the bond sales, X’s financial difficulties continued to worsen. In a January email to employees, Musk said sales were “unimpressive” and the company was “barely breaking even.”
By early March, X had suddenly posted $91 million in advertising in the first quarter, well below its $153 million goal, according to another message.
“Now is the time to sprint to the finish line,” Musk’s email said.
The deal, announced by Musk on March 28, valued X at about $33 billion.
Musk also tied X’s assets to xAI, which is valued at $80 billion.
“We don’t know much about the value of these two companies,” says Eric Talley, a professor of corporate governance at Columbia Law School, who categorizes them as co-managed businesses. “They’re pretty much in sync.” The New York Times reported that “Musk, who has long been dissatisfied with mainstream media coverage of himself and his company, has in recent months positioned X as a new media outlet, using his news-making prowess to draw the spotlight to his platform,” adding that “he reshared a video of himself on January 15 in which he pitched X as the future of citizen journalism.”
“Legacy media is controlled by a handful of editors, so I encourage people to write on the X platform,” Musk said in the video.
X’s news-centric strategy took shape as the DOGE initiative received a gray verification badge for X accounts and official government accounts as Musk cut government spending.
X’s government-friendly account has now become a tool to advertise the initiative’s accomplishments and slam critics of Trump and Musk. David Kay, a law professor at the University of California, Irvine, who studies online speech, told the Times that Musk is “replacing X as a platform into government media without any kind of constraints.”
In February, X also added DOGE accounts for government agencies, including the federal Social Security Administration and the Securities and Exchange Commission.
“Those agencies already had accounts on X, but the new DOGE-themed accounts received the gray checkmark badge typically reserved for government agencies,” the Times said. “They operate as tip lines for cost-cutting projects, encouraging users to share information about federal waste.”
X is now using the fact that conservatives see X as a direct pipeline to Musk to build a “transition ban” system for Trump’s federal policies.
Musk’s takeover of government policy via X occurred at 4:28 p.m. on Valentine’s Day, February 26. “The United States government only recognizes two genders, male and female. This needs to change immediately,” the popular right-wing TikTok account Libs of TikTok posted on Elon Musk’s social media platform X, in time for Valentine’s Day. The post went viral among the account’s 4.2 million followers, and it banished “transgenderism” from official documents by providing a screenshot of the Free Application for Federal Student Aid, the government form that determines eligibility for financial aid, in an effort to ban students from paying for college or trade school tuition.
“This allowed students to identify as ‘nonbinary’ or choose to ‘prefer not to answer’ when asked to choose a gender,” the Times reported on February 26. “The account for Musk’s so-called government efficiency department responded five hours later with a screenshot of the updated form, saying it had been ‘edited.’” Musk has responded to viral government complaints on the platform with aplomb, and his government cost-cutting initiatives have ultimately helped to establish a hard-line conservative establishment by flagging users’ concerns as “fixed.”
In a November post on X, Republican Senator Joni Ernst of Iowa, who has long focused on cutting government costs, described herself as the Senate’s “chief watchdog,” to which Musk responded with two American flag emojis.
Musk responded to X with, “Thank you for your years of hard work to improve government efficiency! Very helpful!”
Under Musk and the Trump administration, the viral attack-style “gay” tactic has been relentlessly pursued on X. “Viral posts by Chaya Raichik, who created the Libs of TikTok account and regularly attacks transgender people online, and writer Christopher Rufo, who has worked to push conservatives further to the right on education issues, have prompted a rapid adjustment to public-facing government documents and even policies,” the Times said. “Much of their effort has focused on the Department of Education, which Trump has said he wants to eliminate, but other agencies are being targeted, too.”