경제

Spread new profits through two-way participation in electricity through electric vehicle home power storage

김종찬안보 2024. 6. 6. 13:13
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Spread new profits through two-way participation in electricity through electric vehicle home power storage

Electric vehicles have transformed into storage for household electricity, and with the exemption of electricity bills, low-cost electric vehicles have transformed into utilities by meeting new requirements for the power supply chain.
A power supply system has begun in Europe that stores excess electricity due to supply-demand mismatch at a low price for electric vehicles and then sells it back to electricity supply companies at a higher price when the price rises.
The new structure in which car manufacturers make profits by acting as an intermediary between car owners and power suppliers in the production and sale of electric cars has changed the existing pattern of electric cars, and Tesla, which only focused on electric car production, is ignoring this and is unable to escape the downward trend in its stock price.
Aside from Tesla, Ford, GM, BMW and other automakers are exploring ways to use electric vehicle batteries to store excess renewable energy and help utilities cope with fluctuations in power supply and demand.
French automaker Renault is providing technology from Mobility House, a joint venture with Mercedes-Benz, to buyers of its R5 electric compact car, which began taking orders last month. Buyers of the car will be provided with a free home charger, and Renault will plug the car in. It began selling electric vehicles for as low as 29,490 euros ($32,000) with a contract that allows them to be powered again when the car is turned on.
Renault's R5 will begin deliveries in December, giving R5 owners control over how much power they return to the grid and when. In return, you can be exempt from electricity bills.
“You can think of millions of cars as giant energy systems that will for the first time be connected to another giant energy system, the electrical grid,” said Matthias Preindl, associate professor of power electronic systems at Columbia University, about the car's utility power system. "They're just getting started, and they'll be interacting a lot more, potentially supporting each other or stressing each other out," he told the New York Times on the 5th.
NYT, which covered the Mobility House's Munich office, said, "A large flat screen on the wall shows one way automakers can profit while helping to stabilize the power grid," and added, "Graphs and numbers on the screen are attractive to investors." It provides a picture of the real-time situation of the European energy market, where electricity is bought and sold by utilities, and electricity prices change from moment to moment as supply and demand surge or ebb.”
Mobility House's electricity market chain connects across Europe, buying electricity when solar and wind power is abundant and cheap and storing it in the electric vehicles that are part of the system, with the company reselling the electricity when demand and prices rise. It's a classic game of buying low and selling high.
“The more you connect, the more money you earn,” said Ziad Dagher, head of programs at Renault. “We estimate that participants will be able to reduce their household energy bills by 50%.”
Renault launched the technology in France before rolling it out to Germany, the UK and other countries.
The NYT said, “Mobility House will share in the profits it generates from energy trading,” and added, “If these services are successful, the financial argument for electric vehicles, an important tool against climate change, will become even stronger.”
Electric vehicles are more expensive than gasoline internal combustion engine vehicles due to the high battery cost.
The NYT said, “The automaker led by Elon Musk no longer plans to take the lead in increasing the number of places where electric vehicles can be fueled,” and “It is not clear how quickly other companies will fill the gap.”
BMW is already providing vehicle owners with software that allows owners to charge their electric vehicles when renewable energy is most abundant.
For BMW, this offer is economical as it allows the company to earn carbon credits and pay customers who participate in the program.
The next-generation electric vehicle Neue Klasse, which BMW has started selling, has ‘two-way power’ at its core and will be supplied starting next year.
The ‘electricity two-way demand supply’ function, which is the core of the power grid, is an electricity exchange system that takes electricity from the grid, an intermediate storage battery, and releases it again, breaking away from the basic function of using energy to supply power from a vehicle battery.
Ford first applied a two-way charging system with the F-150 Lightning pickup, which can supply power to homes during power outages.
GM, Hyundai, and Volkswagen are currently only expected to provide cars with a ‘two-way charging function’ and are far from directly participating in the power supply market.