경제

Chinese EV innovatio ‘wheeled robot’ approved for autonomous driving, 71 new models this year

김종찬안보 2024. 5. 2. 11:56
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Chinese EV innovatio ‘wheeled robot’ approved for autonomous driving, 71 new models this year

China is planning to launch 71 new models this year, moving from electric vehicle battery and design innovation to ‘wheeled robots’ and approving the security of self-driving cars.
The New York Times, which covered the Beijing Auto Show in China, reported on the 1st that Chinese electric vehicles, which have innovatively expanded design space with the latest batteries, are likely to overtake Tesla in the autonomous vehicle race due to massive investment in driver assistance software.
The NYT said that many of China's new models have "bolder looks, higher hoods for more storage space, larger tires for improved braking, and thicker and more comfortable seats," and "batteries are smaller and more comfortable." , it is more powerful and can be recharged faster,” he said through local reporting.
The battery innovation came out at CATL's motor show, where the latest battery can travel 370 miles with a 10-minute charge and 620 miles with a 30-minute full charge.
CATL, China's leading electric vehicle battery company, has taken an overwhelming lead in the electric vehicle battery field, a core technology of China's broad green revolution, and is already supplying batteries to almost all automobile manufacturers around the world, including GM, Volkswagen, BMW, and Tesla, and is working with Tesla to develop electric vehicles. It was the biggest winner of the boom.
At this motor show, China demonstrated better technological innovation and deregulation of self-driving cars.
The Chinese government this week approved data security measures for self-driving cars with more features, including the U.S. electric carmaker Tesla, which produces and sells cars in China, and Tesla's main global rival BYD, the Chinese auto sector. Approved vehicles from five Chinese manufacturers, including Nio, which has been active in the industry for a long time.
NYT said, “This approval shows the Chinese government’s determination to promote the development of self-driving cars, which are considered key to the competitiveness of the automobile industry in the future,” and “This technology is more compatible with battery electric vehicles than plug-in hybrids or gasoline-powered cars, and Chinese companies “We are trying to catch up with Tesla, the leader in this system,” he said.
Unlike China's approval of self-driving cars, Tesla's Autopilot feature has become the subject of government safety investigation in the United States.
NYT said, “In China, regulators and the general public tend to view self-driving technology as safer than relying on human drivers,” and “Chinese automakers are investing heavily in driver assistance software.”
“Electric cars are becoming robots on wheels,” Frank Wu, Jiyue’s vice president of design, told the NYT.
The company is a joint venture between Chinese automaker Zhejiang Geely and Baidu, one of China's leading artificial intelligence companies and the self-driving partner of American Tesla in China.
The battery revolution that led to innovation in the electric vehicle space is a collaboration between fine chemistry and engineering.
“Achieving a range of 620 miles requires very precise chemistry and engineering to place each nanoparticle in the right location,” Gao Huan, chief technology officer of CATL’s electric vehicle division, told the NYT.
Minimization of batteries and advancements in functionality means manufacturers can free up space inside cars or keep batteries the same size and achieve greater range, with most of the extra space coming in the form of more legroom in the wider rear seats.
“We will focus more on the rear seat and want to make it more attractive,” Wang Tan, general manager of design at Chinese electric vehicle manufacturer XPeng Motors, told the NYT.
As battery weight became lighter, greater front-end design changes led to increased purchases of popular sports utility vehicles (SUVs).
“It creates a premium look that taps into the wow factor of SUV buyers,” Kris Tomasson, Nio’s vice president of design, told the NYT. “The higher front line has that prestige.”
BYD, China's largest automaker, brought out more edgy design innovations at the exhibition with the turquoise Denza Z9GT sedan.
The sedan design innovation moved away from ‘light but expensive aluminum’ to a higher proportion of slightly heavier but cheaper steel alloys, making the car look more visually striking.
“Aluminum body panels have to be more curved and don’t allow for the sharper lines that would be possible with a return to steel,” said Stefan Sielaff, Geely’s vice president of global design. “It’s about making it more visually striking,” he told the NYT.
China's battery innovation has also satisfied many buyers' propensity to purchase plug-in hybrids instead of battery-only vehicles, leading to a growing Chinese market for both electric vehicles and hybrids.
At the Beijing Auto Show, smartphone manufacturer Xiaomi launched the SU7 sports sedan as its first electric car.
The SU7, the smartphone company's first electric car that Apple abandoned after years of consideration, looks almost identical to the Porsche Taycan electric car, and costs $140,000, less than a fifth of the Taycan's $275,000.
Tesla did not launch a new model at this auto show, and announced at the end of April that sales in the first quarter of this year were down 9% and profits were down 55%, and announced plans to lay off 14,000 people, more than a tenth of its global workforce. .
General Motors (GM) and Ford Motor Company have lost significant market share in China over the past five years.
Ford introduced the Mustang Mach-E electric vehicle, which was the most talked-about car at the 2020 Beijing Auto Show, but production was delayed for more than a year due to administrative issues and disappeared from the market, and there are no other American electric vehicles in China other than the Chinese-produced Tesla.
Ford this year touted a very different Mustang for production, with a massive 5-liter V-8 gasoline engine and four exhaust pipes.
“Tesla has emerged as America’s only strong global competitor in the global electric vehicle market,” said Bill Russo, former CEO of Chrysler China and currently an electric vehicle industry consultant in Shanghai. “If they die, “The entire electric vehicle market in the United States will die along with it,” he told the NYT.
China's Geely Automobile exports the Polestar 2, an electric vehicle produced in China, to the United States and is paying a 27.5% tariff.
Geely Automobile began exporting the new Polestar 3 this year.
Geely Automobile will transition to U.S. production by operating its production facility with an assembly line scheduled to be completed in South Carolina this summer.
NYT said, “Western car manufacturers, which boast a long history, are lagging behind in autonomous driving and are struggling to keep up with China’s electric vehicles.”China is planning to launch 71 new models this year, moving from electric vehicle battery and design innovation to ‘wheeled robots’ and approving the security of self-driving cars.
The New York Times, which covered the Beijing Auto Show in China, reported on the 1st that Chinese electric vehicles, which have innovatively expanded design space with the latest batteries, are likely to overtake Tesla in the autonomous vehicle race due to massive investment in driver assistance software.
The NYT said that many of China's new models have "bolder looks, higher hoods for more storage space, larger tires for improved braking, and thicker and more comfortable seats," and "batteries are smaller and more comfortable." , it is more powerful and can be recharged faster,” he said through local reporting.
The battery innovation came out at CATL's motor show, where the latest battery can travel 370 miles with a 10-minute charge and 620 miles with a 30-minute full charge.
CATL, China's leading electric vehicle battery company, has taken an overwhelming lead in the electric vehicle battery field, a core technology of China's broad green revolution, and is already supplying batteries to almost all automobile manufacturers around the world, including GM, Volkswagen, BMW, and Tesla, and is working with Tesla to develop electric vehicles. It was the biggest winner of the boom.
At this motor show, China demonstrated better technological innovation and deregulation of self-driving cars.
The Chinese government this week approved data security measures for self-driving cars with more features, including the U.S. electric carmaker Tesla, which produces and sells cars in China, and Tesla's main global rival BYD, the Chinese auto sector. Approved vehicles from five Chinese manufacturers, including Nio, which has been active in the industry for a long time.
NYT said, “This approval shows the Chinese government’s determination to promote the development of self-driving cars, which are considered key to the competitiveness of the automobile industry in the future,” and “This technology is more compatible with battery electric vehicles than plug-in hybrids or gasoline-powered cars, and Chinese companies “We are trying to catch up with Tesla, the leader in this system,” he said.
Unlike China's approval of self-driving cars, Tesla's Autopilot feature has become the subject of government safety investigation in the United States.
NYT said, “In China, regulators and the general public tend to view self-driving technology as safer than relying on human drivers,” and “Chinese automakers are investing heavily in driver assistance software.”
“Electric cars are becoming robots on wheels,” Frank Wu, Jiyue’s vice president of design, told the NYT.
The company is a joint venture between Chinese automaker Zhejiang Geely and Baidu, one of China's leading artificial intelligence companies and the self-driving partner of American Tesla in China.
The battery revolution that led to innovation in the electric vehicle space is a collaboration between fine chemistry and engineering.
“Achieving a range of 620 miles requires very precise chemistry and engineering to place each nanoparticle in the right location,” Gao Huan, chief technology officer of CATL’s electric vehicle division, told the NYT.
Minimization of batteries and advancements in functionality means manufacturers can free up space inside cars or keep batteries the same size and achieve greater range, with most of the extra space coming in the form of more legroom in the wider rear seats.
“We will focus more on the rear seat and want to make it more attractive,” Wang Tan, general manager of design at Chinese electric vehicle manufacturer XPeng Motors, told the NYT.
As battery weight became lighter, greater front-end design changes led to increased purchases of popular sports utility vehicles (SUVs).
“It creates a premium look that taps into the wow factor of SUV buyers,” Kris Tomasson, Nio’s vice president of design, told the NYT. “The higher front line has that prestige.”
BYD, China's largest automaker, brought out more edgy design innovations at the exhibition with the turquoise Denza Z9GT sedan.
The sedan design innovation moved away from ‘light but expensive aluminum’ to a higher proportion of slightly heavier but cheaper steel alloys, making the car look more visually striking.
“Aluminum body panels have to be more curved and don’t allow for the sharper lines that would be possible with a return to steel,” said Stefan Sielaff, Geely’s vice president of global design. “It’s about making it more visually striking,” he told the NYT.
China's battery innovation has also satisfied many buyers' propensity to purchase plug-in hybrids instead of battery-only vehicles, leading to a growing Chinese market for both electric vehicles and hybrids.
At the Beijing Auto Show, smartphone manufacturer Xiaomi launched the SU7 sports sedan as its first electric car.
The SU7, the smartphone company's first electric car that Apple abandoned after years of consideration, looks almost identical to the Porsche Taycan electric car, and costs $140,000, less than a fifth of the Taycan's $275,000.
Tesla did not launch a new model at this auto show, and announced at the end of April that sales in the first quarter of this year were down 9% and profits were down 55%, and announced plans to lay off 14,000 people, more than a tenth of its global workforce. .
General Motors (GM) and Ford Motor Company have lost significant market share in China over the past five years.
Ford introduced the Mustang Mach-E electric vehicle, which was the most talked-about car at the 2020 Beijing Auto Show, but production was delayed for more than a year due to administrative issues and disappeared from the market, and there are no other American electric vehicles in China other than the Chinese-produced Tesla.
Ford this year touted a very different Mustang for production, with a massive 5-liter V-8 gasoline engine and four exhaust pipes.
“Tesla has emerged as America’s only strong global competitor in the global electric vehicle market,” said Bill Russo, former CEO of Chrysler China and currently an electric vehicle industry consultant in Shanghai. “If they die, “The entire electric vehicle market in the United States will die along with it,” he told the NYT.
China's Geely Automobile exports the Polestar 2, an electric vehicle produced in China, to the United States and is paying a 27.5% tariff.
Geely Automobile began exporting the new Polestar 3 this year.
Geely Automobile will transition to U.S. production by operating its production facility with an assembly line scheduled to be completed in South Carolina this summer.
NYT said, “Western car manufacturers, which boast a long history, are lagging behind in autonomous driving and are struggling to keep up with China’s electric vehicles.”