경제

Tesla GM China’s LEP battery ‘Expansion’ LG Ensol ‘Test’

김종찬안보 2023. 4. 7. 17:23
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Tesla, the largest electric vehicle in the United States, has focused on iron-based batteries, and China's LEP batteries have begun expanding following GM's plant construction.
LG Ensol's sales and operating profit in the first quarter of this year more than doubled compared to the same period last year, which is attributed to the increase in demand from Tesla and GM.
Tesla unveiled its “Master Plan Part 3” on the 5th, revealing plans to use lithium, phosphoric acid, and iron (LFP) batteries in its electric truck “Semi Light” and low-cost electric vehicles.
Regarding Tesla's business disclosure, he said, "We will use iron-based LFP batteries for large electric trucks 'Semi Light' and 53 kWh small electric vehicles." It will use batteries,” Reuters reported.
Bloomberg reported on the 30th of last month, “Tesla has discussed plans to build a new battery plant in the US mainland with the White House and Chinese battery company CATL in recent days.” We want to pursue a similar project,” said an official.
Earlier last month, Ford Motor Company owns 100% of a new battery plant to be built in Michigan, and CATL announced a mass production system for Chinese LEP batteries, breaking away from the Inflation Reduction Act with a plan to establish a plant that only provides technology.
Bloomberg revealed that “Tesla requested the White House to clarify the details of the tax credit for electric vehicles under the Inflation Reduction Act (IRA),” and appears to have approached the Ford investment method.
"Tesla CEO Musk and LFP advocates cite the abundance and low cost of iron as a key factor that outweighs the disadvantages hindering the adoption of LFP cells worldwide," Reuters reports. They hold less energy and therefore have a shorter range, but LFP cells tend to pose less fire risk than nickel-based cells.”
Tesla is currently receiving LFP batteries from China's CAT (Contemporary Amperex Technology Co), which has no factories in the United States.
Tesla's Korean supplier, LG Ensol, earlier announced plans to produce LFP batteries at its plant in Arizona.
On the 24th of last month, the board of directors of LG Ensol decided to build a new cylindrical and ESS (Energy Storage System) LFP battery plant by investing 7.2 trillion won in Queen Creek, Arizona, USA.
LG Ensol announced on the 7th that it posted sales of 8,747.1 billion won and operating profit of 633.2 billion won in the first quarter of this year, showing a 101.4% increase in sales and a 144.6% increase in operating profit compared to the same period last year.
The securities industry expected LG Ensol's first quarter sales and operating profit to increase by 90% compared to the same period last year.

The U.S. Inflation Reduction Act (IRA)’Electric Vehicle Subsidy Rules’ announced the standards for parts and minerals on the 31st of last month as ‘the implementation of the rules of the Internal Revenue Service that must certify whether a vehicle meets the parts and mineral requirements’.

LG Ensol calculated subsidies from the United States in its provisional performance for the first quarter and included KRW 100.3 billion as AMPC (linked operating profit). .

LG Ensol made the maximum performance with the maximum amount without limit on AMPC subsidy payments, and there is no AMPC payment regulation in the IRA detailed guidelines of the US Internal Revenue Service announced on March 31st.

The US AMPC detailed guidelines are scheduled to come out around June, so it seems that LG Ensol is deliberately exaggerating its performance.